Mé poslední setkání s fotoaparátem řady Alpha 6000 bylo při recenzi Sony a6400. Dobře si vzpomínám, jak jsme si to tenkrát užil a i přesto, že je to již 4 roky, byla 6400 perfektní volbou pro všechny, kteří hledali kompaktní tělo, bohaté funkce a výjimečnou kvalitu obrazu. Nyní mám v ruce Sony a6700 a jedná se zase o krok správným směrem.

Hodnocení odborníka 98%

• Kompaktní bezzrcadlovka pro začátečníky i pokročilé funkce
  • Univerzální využití na fotky i video
  • Kvalitní snímač s vysokým rozlišením a rychlým odečtem
  • Procesor s perfektním výkonem
  • Perfektní systém ostření bez nutnosti hlubšího nastavování
  • Real time sledování na velké množství objektivů
  • Dostatečná volba nativních objektivů i objektivů dalších výrobců
  • Otočný a výklopný displej
  • AF-ON tlačítko, které je hezky vystouplé
  • Porty pro externí mikrofon, sluchátka, USB-C nabíjení i HDMI
  • Bezztrátové RAW
  • Minimální rolling shutter
  • Skvělé video až 4K 120p
  • Využívá SDXC UHS-S II karty
  • NP-FZ100 baterie jako u profesionálních přístrojů
  • Bylo by hezké vidět joystick / volič ostřících bodů
  • LCD by mohlo mít větší rozlišení
  • Pokud jdete více po videu, bude FX30 lepší

Hlavní vlastnosti Sony a6700

Co mi tedy nabídne novější model? Především je třeba začít snímačem, ten je pro tuto řadu klasického formátu APS-C, přesněji CMOS Exmor R typu APS-C s rozlišením 26 megapixelů. Citlivost ISO se u tohoto fotoaparátu pohybuje mezi 100-32000 s dnes již samozřejmou možností rozšíření na 50-102400. Nechybí možnost zvolení horního a dolního limitu atp. Nechybí nejnovější procesor BIONZ XR, který zvyšuje celkovou rychlost zpracování dat až 8x. Ostření nabízí rozšířené možnosti sledování nejrůznějších objektů jako člověk, zvíře/pták automaticky, samostatně zvíře či pták, hmyz, auto/vlak, letadlo. Pokud chcete ovlivnit ostření dále, můžete si také vybrat mezi hlavnou, okem, tělem či plně automaticky. Vše samozřejmě vyfotíte ve formátech RAW (14 bit), JPEG, nebo HEIF.

Fotoaparát dále nabízí skvělé možnosti natáčení videa a to ve 4K až 120p (100p) což už je na pořádné zpomalené záběry perfektní. Samozřejmě že i s využitím S-Cinetone, nebo S-log 3 4:2:2 10bit. To samé i ve Full HD. Dále režim S&Q - zpomalení a zrychlení - přímo ve fotoaparátu. Fotoaparát nemá RAW video, ale kdo ho reálně a opravdu v praxi/práci využívá? To vše do slotu na SD paměťovou kartu UHS-I nebo II. Zajímavostí k pozastavení je, a zastavili jsme se u toho i s Michalem ve streamu, že nyní nápis na kartě vidíte a nedáváte ji tam obráceně.

Ostření Sony a6700

Já vlastně přemýšlím, co k této kapitole napsat? Dnešní fotoaparáty jsou dle mého názoru požehnáním. Zapomeňte na 11 bodů na své staré zrcadlovce, kdo byl pokročilejší, tak jeden středový. Fungovalo to, ale tohle je jiná liga. Jak jsme již psal výše, lze si vybrat na ostření lidí, zvířat, ptáků a dalších objektů. U zvířat a ptáků lze dále přidat důraz na hlavu, oko, nebo tělo. Zkrátka 759 bodů hybridního fázového ostření (automatické fázové / automatické s detekcí kontrastu) si poradí od rychle se pohybujících letadel, přes vaše domácí mazlíčky až po rodinnou dovolenou. Není proto třeba volit nějakou individuální zónu. To jsem využil pouze v případě více lidí ve scéně, kdy jsem si prstem na displeji volil pozici zaostřovacího pole.

Fyzické a praktické vlastnosti Sony a6700

Opět porovnám s a6400. Jedná se o přístroj, který už myslí na skutečně pokročilejší tvůrce, na druhou stranu je ale vše intuitivní a tak pokud začínáte, potěší vás dotyková obrazovka s možností “vytažení” jednotlivých menu prstem. V základu máte tak rychle vše okamžitě po ruce, nebo spíš prstu. Další hezkou vlastností je výklopný a na kloubu bokem otočný LCD displej o velikosti 3 palce (7,5 cm). Nechybí multifunkční patice pro celou řadu nativního příslušenství jako mikrofony nebo blesky. Toto pak přímo navazuje k dalším funkcím jako možnost živého streamování, kde máte rázem k dispozici kvalitní 4K kameru s automatickým ostřením pro vaše online schůzky, či sociální platformy. Fotoaparát samozřejmě můžete ovládat mobilem přes aplikaci Creators App.

Na fotoaparátu chybí interní blesk, ale asi mi dáte za pravdu - kdo ho v dnešní době využívá? Mnohem důležitější je, že vylepšení se dočkal hledáček, který je samozřejmě elektronický. Má skvělý jas a široký pozorovací úhel pro maximální přehled nad scénou. Obnovovací frekvence je až 120 snímků za vteřinu, vše tedy vypadá skutečně reálně.

Mám rád pevná skla, člověku dají vyšší svobodu práce s hloubkou ostrosti a jak je u Sony již standardem, poskytují perfektní obrazovou kvalitu. Ať už se rozhodnete pro pevné sklo nebo zoom, máte u Sony možnost výběru z až 70 objektivů řady E. Tedy je dále důležitá informace, že tím to nekončí. Sony uvolnilo, narozdíl od dalších výrobců, možnost použití bajonetu E i dalším výrobcům a my se tak můžeme radovat z široké nabídky dalších objektivů od značek jako je Tamron, nebo Sigma. Na recenzi jsem sáhl po nativní 24 f/1,4 GM a 50 f/1,4 GM což jsou skla, která mi umožní po přepočtu na full frame záznam jak dokumentu, tak například portrétu. Perfektní dvojice objektivů.

Finálně bych dodal, že Sony a6700 využívá velké kapacity baterie NP-FZ100, která zvládne dle výrobce 570 snímků, nebo až 100 minut natáčení videa. Toto jsme si vyzkoušel u Sony ZV-E1, kde jsem s fotoaparátem pracoval celý týden. Prakticky jsem si vždy vystačil celý den s jednou baterií a když píšu celý den, myslím tím cestovatelské focení od východu až po západ slunce. Pecka!

Pětiosá optická stabilizace obrazu Sony a6700

Je technologie používaná ve fotoaparátech a kamerách, která slouží k redukci rozmazání obrazu způsobeného nechtěnými pohyby fotoaparátu během focení a natáčení. Princip pětiosé optické stabilizace obrazu spočívá v pohybu stabilizačního mechanismu v různých směrech, aby byl kompenzován pohyb zařízení a tím se dosáhlo stabilního obrazu. Pracuje tedy

• Posun nahoru a dolů: Stabilizační mechanismus se pohybuje ve směru nahoru a dolů, aby kompenzoval pohyb fotoaparátu v této ose. To pomáhá eliminovat rozmazání způsobené třesem ruky.
  • Posun do stran: Mechanismus se také pohybuje horizontálně, aby eliminovat pohyb fotoaparátu do stran. Tím se zabraňuje horizontálnímu rozmazání.
  • Rotace okolo osy X a Y: Stabilizační mechanismus dokáže rotovat kolem osy X (svislá osa) a osy Y (horizontální osa), což pomáhá kompenzovat otřesy, jako je třeba otřes pohybujícího se vozidla.

V rukou máte tedy přístroj, se kterým se nemusíte bát fotit i za velmi zhoršených světelných podmínek. Zpomalíte čas závěrky a i přes to dostanete perkfetně ostré snímky.

Obrazová kvalita Sony a6700

Full frame je dnes již standardem pro absolutní obrazovou kvalitu. Mikrokontrast je u těchto snímačů na vysoké úrovni a nikdy mě nepřestane ohromovat. To ale po mém testování platí i na APS-C snímači této kompaktní bezzrcadlovky. Skvělé barvy, vyšší hodnoty ISO bez problémů a ve spojení s GM objektivy nemám to bych vytknul.

chci sony alpha a6700

• 26 Mpx snímač s nejnovějším obrazovým procesorem BIONZ XR
  • Lehká APS-C bezzrcadlovka s funkcemi z fullframe fotoaparátů
  • Automatické ostření využívající umělou inteligenci
  • 4K video v rozlišení 3840 x 2160 až 120p
  • Sekvence až 11 snímků za vteřinu se sledováním AF/AE
  • Otočný dotykový LCD displej
  • 5-osá stabilizace obrazu
  • Profil S-Cinetone/S-Log3
  • Bajonet Sony E-Mount

Solidní přístroj, který má řadu vychytávek pro opravdové tvůrce. Fotograf ocení kvalitu snímače, řadu vychytávek jako plně výklopný a otočný displej, přehlední menu na zadním panelu, otočné voliče, hezky vystouplé tlačítko AF-ON. Na video se chystejte klidně na dokument, zvládnete ho již ve 4K, včetně časosběru, zpomalených záběrů a dobrého zvuku. Sony a6700 dávám tak jednoznačně za 1.

Recenze: SONY FE 16-25 mm f/2,8 G

Recenze: SONY FE 16-25 mm f/2,8 G

25. 4. 2024